Grupa III

Grupa III
Drodzy Państwo, zachęcamy zarówno do realizacji zadań specjalnych, jak i podanych poniżej tematów do realizacji, będących niejako kontynuacją naszej codziennej przedszkolnej tematyki. A przede wszystkim, życzymy udanej wspólnej zabawy i efektywnego „bycia razem” 

Temat: Jaka jest Wiosna?

Propozycje aktywności:
– „Jaka jest wiosna?” – rozmowa na temat wiosennych barw, dźwięków, zapachów, smaków na podstawie doświadczeń dzieci oraz treści piosenki „Jestem wiosna”.
Wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę. Doskonalenie
umiejętności klasyfikowania przedmiotów.

Jestem wiosna
sł. i muz. Halina Sokołowska
Idę, idę, idę prosto do was.
Idę, idę, słońce niosę wam.
Wszystkie śniegi stopię,
zazielenię wszystkie lasy,
fiołki oraz bratki,
patrzcie, dla was mam.

Ref.: Wiosna, wiosna, jestem wiosna,
Patrzcie, jaką piękną suknię mam.
Wiosna, wiosna, jestem wiosna.
Najpiękniejsza z wszystkich dam.

Wszędzie zieleń, czerwień, złoto, błękit.
Oczy kwiatów w słońce patrzą już.
Cieszcie się wraz ze mną. Obrót w prawo.
Podziwiajcie mą pogodę.
Chodźcie do mnie wszyscy,
zaśpiewajmy znów.
Ref.: Wiosna, wiosna…

– próba znalezienia odpowiedzi na pytania: Jaka pora roku nadchodzi? Co się wtedy dzieje? Jakie kolory mają wiosenne
kwiaty?

– wykonanie plakatu „wiosenny krajobraz” dowolną techniką

– wydrukowanie i wykonanie kart pracy

Obraz może zawierać: rysunek
Obraz może zawierać: rysunek
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Wychowawca: mgr Ewa Kabańska, Agata Bartuzi- Król

Grupa III liczy 26 dzieci: 15 dziewczynek i 11 chłopców. Są to dzieci mieszane wiekowo. W grupie jest sześcioro pięciolatków i dwadzieścioro jeden czterolatków. Praca w grupie opiera się na założeniach nowej podstawy programowej i programu wychowania przedszkolnego „Od przedszkolaka do pierwszaka” autorstwa I. Brody, serii kart pracy „Plac zabaw” dostosowanych do wieku dzieci oraz szeregu programów autorskich nauczycieli z naszego przedszkola.

W naszej grupie „uczymy się bawiąc i bawimy ucząc”. Dzieci są bardzo żywiołowe, najbardziej cieszą je wszelkiego rodzaju aktywności ruchowe i zabawy, ale z wielkim zaangażowaniem i zaciekawieniem uczestniczą też w zajęciach z eksperymentami i doświadczeniami. Wszystkie nasze działania zmierzają do poznania siebie, dostrzeżenia innych, poznania świata. Uczymy się też samodzielności w działaniu. W czasie zajęć zdobywamy wiadomości i sprawności: śpiewamy, tańczymy, wyklejamy, malujemy farbami, kolorujemy. Bardzo lubimy spacery i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Po ciężkiej pracy relaksujemy się i odpoczywamy słuchając czytanych książek i muzyki. Przedszkolaki starają się być dla siebie miłe, uczą się współdziałać w grupie, zawiązują pierwsze przyjaźnie i miło, aktywnie spędzają czas.