Strefa rodziców

 

Zadanie specjalne nr 17

Dziś dzień drugi przygotowań do Wielkanocy. Zadanie na dziś to: wiosenna gimnastyka. Wszyscy wiedzą, że w zdrowym ciele, zdrowy duch! Kto gimnastykuje się – ten zuch!

–>Pisanka „Gigant”, czyli innymi słowy tor przeszkód. Wyklejamy na podłodze kształt wielkiego jajka za pomocą taśmy malarskiej. Następnie naklejamy „ozdoby” według własnego pomysłu. Można przyczepić strzałki w odpowiednich miejscach, żeby wyznaczały kierunek pokonania całej trasy, ustalić start, zasady poruszania się (chodzimy po niebieskich liniach stawiając stopę za stopą, tak, żeby pięta dotykała palców, po czerwonych polach skaczemy itp.), metę… i gotowe 😊Dzieciaki później mogą wykorzystać Pisankę Gigant do stworzenia drogi, np. dla samochodzików 😊
–>Wielkanocne losowanie. Wcześniej przygotowujemy sobie kolorowe obrazki z zadaniami do wykonania. Dziecko losuje z koszyczka obrazek (można na zasadzie wielkanocnej wyliczanki: „Wielkanocna wyliczanka królik, pisklak i pisanka, raz, dwa, trzy – co w koszyczku niesiesz ty?” Autor: Agata Dziechciarczyk), po czym prezentuje go i wszyscy wykonują dane ćwiczenie.
–>Wyścig z jajem. Potrzebna będzie łyżka – drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! 😉 Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko, żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, dołożyć przeszkody, na które nie wolno nadepnąć. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.
–>Na pewno podczas gimnastyki czas umili Wam ta piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

Dobrej zabawy 

Brak dostępnego opisu zdjęcia.        Brak dostępnego opisu zdjęcia.             Brak dostępnego opisu zdjęcia.           Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Zadanie specjalne nr 16

Dziś rozpoczynamy Wielki Tydzień. Co to oznacza? A to, że już w najbliższą niedzielę będzie Wielkanoc. I z tymi właśnie świętami będą związane nasze zadania specjalne w tym tygodniu.
Dziś zaczynamy od… wiosennych przedświątecznych porządków!
–>Pomóżcie mamie/babci w przedświątecznych porządkach. Sprawdźcie na załączonej przez nas liście, jak możecie pomóc. Możecie też wydrukować tą listę i wykonane czynności zaznaczać ołówkiem 😊
–>Na pewno pomoże Wam w tym piosenka o wiosennych porządkach:
https://www.youtube.com/watch?v=B4jmkwQNsX8

 

lub ta: https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

 

–>Gdy już skończycie, możecie odpocząć i posłuchać wierszyka Jana Brzechwy o wiosennych porządkach 😊
https://www.youtube.com/watch?v=5TX26M3xIUE

 
Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Zadania specjalne nr 15

Dziś skupiamy się na umiejętnościach matematycznych:
–>Utrwalamy i ćwiczymy umiejętności przeliczania: zróbcie spacer po mieszkaniu i policzcie: klamki, szuflady, żarówki, zabawki, które nie są odłożone na swoje miejsce 😉 (przy okazji liczenia można je oczywiście odłożyć)
–>Ćwiczymy liczebniki porządkowe: ustalcie, w jakiej kolejności korzystacie z komputera/ z łazienki/ z telewizora. Używajcie do tego określeń: pierwszy, drugi, trzeci, czwarty, itd.
–>Klasyfikujemy (można również wykorzystać przy sprzątaniu😉: rozłóżcie pojemniki na różne zabawki (klocki, lalki, auta itp.), które aktualnie zalegają na podłodze w dziecięcym pokoju. Zabawki można rozłożyć do pojemników według rozmiaru, koloru, funkcji, rodzaju….
–>Przyporządkowujemy jeden do jednego, np. podczas dzielenia się słodyczami z siostrą, bratem 😊 „jeden dla ciebie, jeden dla mnie”
–>Ćwiczymy orientację w przestrzeni: zadanie to wymienić po 5 przedmiotów, które w domu znajdują się: NA czymś, POD czymś, NAD czymś, ZA czymś, OBOK czegoś.
–>Określamy pojemność naczyń: szklanka, miska, wazonik, garnek, nakrętka od butelki, plastikowa butelka. Wykorzystajcie do tego lejek i połóżcie gdzieś blisko ścierkę do podłogi lub mop. Przydadzą się także ubrania na zmianę!

Podzielcie się efektami wykonanych prac w komentarzach 🙃
Miłej zabawy!

Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 

Zadania specjalne nr 14

Dziś garść pomysłów na kreatywną zabawę połączona z nauką… 😊
–>Zagrajcie w Dobble! To doskonałe ćwiczenie percepcji wzrokowej, spostrzegawczości i szybkości reakcji.
Zasady gry: Do gry potrzebne nam są okrągłe karty, na każdej z nich znajduje się kilka symboli. Każdy gracz otrzymuje jedną kartę. Na środku kładziemy stos z wszystkimi pozostałymi kartami. Zadaniem graczy jest znalezienie jednego wspólnego symbolu na swojej karcie oraz karcie, która znajduje się wierzchu stosu. Ten, kto pierwszy zauważy i nazwie wspólny symbol, zabiera kartę. Gra kończy się w momencie, kiedy na środku nie pozostanie już żadna karta. Wygrywa gracz, który zbierze najwięcej kart.
Gotowe karty do wydruku znajdą Państwo na poniższej stronie:
http://www.pewnamama.pl/

 

…/wiosenno-wielkanocna-wersja-dobbl…

–>Zrelaksujcie się 😊 Można położyć się na dywanie (tak jak w przedszkolu po obiedzie😉), usiąść w wygodnym fotelu, rodzice w tym czasie mogą wypić gorącą kawę. Posłuchajcie bajki:
https://kubus.pl/audiobooki/

 

…–>Pobawcie się w lodowego archeologa. To wspaniała zabawa sensoryczna😊
Potrzebne będą: figurki dinozaurów (lub inne dowolne figurki), woreczki do zamrażania/małe plastikowe pojemniki/balony, woda, opcjonalnie barwnik.
Wykonanie: do woreczków (lub balonów albo małych pojemników) wkładamy figurki, zalewamy wodą (można ją również zabarwić), zamrażamy. Bryłki lodu z figurkami w środku wyjmujemy z worków. Figurki można teraz wydostać poprzez skruszenie lodu, czekanie aż się roztopi lub polewanie ciepłą wodą, w zależności od kreatywności dziecka. Dziecko ma teraz możliwość obserwacji właściwości lodu, dodatkowo ćwiczy motorykę małą i świetnie się przy tym bawi.

–>Jeszcze trochę zabaw sensorycznych (tym razem cieplejszych  Rozwijanie zmysłu dotyku może być dobrą zabawą. Wystarczą produkty, które każdy z nas ma, kasza lub ryż i małe zabawki/klocki. Udanej zabawy 

–>Zróbcie pracę plastyczną „Nitką malowane”
Potrzebne będą: blok techniczny, farby plakatowe, pędzel, nitka
Wykonanie: Kartkę bloku technicznego składamy na pół. Na nitkę za pomocą pędzla nanosimy różne farby. Nitkę kładziemy w dowolny sposób na kartce. Zginamy kartkę, podtrzymujemy jedną ręką, a drugą wyciągamy nitkę. Po rozłożeniu kartki otrzymujemy gotowy obraz. 😊

Obraz może zawierać: jedzenie
 
Brak dostępnego opisu zdjęcia.              Obraz może zawierać: jedzenie           Obraz może zawierać: jedzenie i w budynku

Zadania specjalne nr 2134 😉 Prima aprilis! 13!

Dziś PRIMA APRILIS!
Jedyny dzień w roku, gdy bezkarnie można zrobić komuś psikusa, żart, dowcip 😊I to nie tylko Dzieci Rodzicom – także Rodzice Dzieciom!
–>Zapoznajcie się z historią tego „święta”:
Prima aprilis (łac. 1 kwietnia), dzień żartów – to obyczaj związany z pierwszym dniem kwietnia, zapoczątkowany mniej więcej w połowie XIII wieku, obchodzony w wielu krajach świata. Polega on na robieniu żartów, celowym wprowadzaniu w błąd, konkurowaniu w próbach sprawienia, by inni uwierzyli w coś nieprawdziwego. Tego dnia w wielu mediach pojawiają się różne żartobliwe informacje.
W Wielkiej Brytanii nazywany jest Dniem Głupca (April Fool’s Day lub All Fools’ Day), a we Francji Dniem Ryby.
Chrześcijaństwo wiąże prima aprilis z Judaszem Iskariotą, który miał się urodzić właśnie pierwszego kwietnia, dlatego ów dzień kojarzył się z kłamstwem, obłudą, fałszem i nieprawdą.
Obyczaj ten dotarł do Polski z Europy Zachodniej przez Niemcy w epoce nowożytnej. Upowszechnił się w Rzeczypospolitej w XVII w., w podobnej formie, w jakiej występuje do dziś.
–>Przeczytajcie wspólnie wierszyk Jana Brzechwy „PRIMA APRILIS” i porozmawiajcie o nietypowych rzeczach, o jakich była w nim mowa.
PRIMA APRILIS
„Prima Aprilis” (Jan Brzechwa)
Wiecie, co było pierwszego kwietnia?
Kokoszce wyrósł wielbłądzi garb,
W niebie fruwała krowa stuletnia,
A na topoli świergotał karp.
Żyrafa miała króciutką szyję,
Lwią grzywą groźnie potrząsał paw,
Wilk do jagnięcia wołał: „Niech żyje!”,
A zając przebył ocean wpław.
Tygrys przed myszą uciekł z trwogi,
Wieloryb słonia ciągnął za czub,
Kotu wyrosły jelenie rogi,
A baranowi – bociani dziób.
Niedźwiedź miał ptasie skrzydła po bokach,
Krokodyl stłukł się i krzyknął: „Brzdęk!”
„Prima aprilis!” – wołała foka,
A hipopotam ze śmiechu pękł.

–>Narysujcie swój własny wymyślony obrazek. Może to będzie krowa ze skrzydłami? Pies z rogami jelenia? A może po prostu pływająca kura z płetwami na nogach? Ogranicza Was tylko Wasza wyobraźnia 😊😊😊 Koniecznie pochwalcie się tu swoimi dziełami 😊
–>Pochwalcie się nam, jakie kawały udało Wam się zrobić najbliższym!

Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Uwaga! Konkurs!
Zapraszamy do udziału w naszym pierwszym zdalnym konkursie na „Najpiękniej udekorowany mazurek wielkanocny”.
Regulamin konkursu poniżej: 

regulamin konkursu mazurek (1)

Obraz może zawierać: jedzenie

Zadania specjalne nr 12

Dziś nadal w temacie ekologii 😊 Wszyscy wiemy, jak ważne jest dla nas środowisko i to, byśmy mogli mieć świeże powietrze, wolne od smogu.
Zapraszamy do obejrzenia ciekawego filmiku o ekologii i o tym jak żyć bardziej ekologicznie 😊:
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
Wykonaj karty pracy, związane z tematyką ochrony środowiska 😊
Przeczytajcie i obejrzyjcie bajkę – teatrzyk Kamishibai. Teatr Kamishibai to teatr ilustracji. Technika ta wywodzi się z Japonii i wykorzystuje kartonowe plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą skrzynię. Kartonowe plansze opowiadają historię, każda ilustracja odpowiada kolejnemu fragmentowi opowiadania. Na przedniej stronie karty odwróconej w stronę publiczności widnieje ilustracja, tył karty zawiera tekst, który czyta opowiadający. Taka forma bajki jest świetnym punktem wyjścia do prowadzenia różnorodnych warsztatów z dziećmi.
W bajce „Opowieści z zielonego parku” zostały zawarte w sposób przystępny dla dzieci informacje o rodzajach zanieczyszczeń powietrza, o tym w jaki sposób one powstają i wpływają na życie i zdrowie nasze i innych żyjących istot. Jakie znaczenie mają rośliny, a w szczególności drzewa dla powietrza. W jaki sposób powinniśmy dbać o środowisko i ochraniać powietrze. Dostępna tutaj  :
http://www.ffp.org.pl/…/151-bajka-kamishibai-%E2%80%9Eopowi…

Obejrzyjcie bajkę „Rady na odpady”.
https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

Brawo! Odznaka Przyjaciela Przyrody jest dla Was!

Obraz może zawierać: rysunek, tekst „Nowe drzewa to więcej tlenu.”                  Obraz może zawierać: rysunek, tekst „Oszczędzaj wodę jeden kubek wystarczy do umycia zębów.”  Obraz może zawierać: tekst „PRZYJACIEL PRZYRODY”

Zadania specjalne nr 11

Dziś nadal pozostajemy w temacie ekologii. Skupimy się na dbaniu o nasze otoczenie i środowisko, np. nie śmiecąc dookoła i segregując odpady.
Nauczmy się piosenki o sympatycznych leśnych duszkach, z których śmiało możemy brać przykład 😊
https://www.youtube.com/watch?v=RS2SeQRAO4E

Obejrzyjmy bardzo pouczający filmik o segregacji odpadów 😊
https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

Zastanówcie się… Czy wiecie w jaki sposób należy segregować śmieci? Co wrzucimy do pojemnika żółtego? Gdzie wyrzucimy ogryzek, kiedy zjemy pyszne i zdrowe jabłko? Co zrobimy ze starą gazetą?

Przeczytajcie wierszyk o segregacji śmieci. Po co należy je segregować?

Poszukajcie w domu odpadów, które możecie wykorzystać ponownie (recykling) do stworzenia ciekawych prac plastycznych albo zabawek, np. rolki po papierze toaletowym, nakrętki od plastikowych butelek itp. Poniżej znajdziecie kilka inspiracji 😊

Gotowe? Jest dla Was Odznaka Segregacji Śmieci 😊 Brawo!

Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Obraz może zawierać: tekst
                                      Obraz może zawierać: tekst                                          Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Zadanie specjalne nr 10

Pozostajemy w temacie ekologii. Dzisiejsze zadanie specjalne będzie dotyczyło prądu, a właściwie konieczności jego oszczędzania, a także bezpiecznego korzystania z niego.
Obejrzyjcie filmik edukacyjny o prądzie. Nauczycie się z niego wielu wartościowych rzeczy 😊
https://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ
 Zachęcamy do udziału w jutrzejszej akcji:
Godzina dla Ziemi 28.03.2020 r. godz. 20.30 – 21.30
Akcja polega na wyłączeniu na godzinę wszystkich urządzeń elektrycznych w naszych domach. W ten sposób nie tylko oszczędzamy prąd, dajemy też światu do zrozumienia, że zależy nam na Ziemi i jej przyszłości. Możemy wykorzystać tę godzinę na rozmowy, późną kolację przy świecach, wspólny czas pełen bliskości 😊
Zapraszamy do poruszania się:
Zabawa ruchowa „Awaria” – dzieci udają zabawki zasilane prądem poruszają się po pokoju (MOŻNA WYKORZYSTAĆ DO TEGO MUZYKĘ https://www.youtube.com/watch?v=uAXQYWtq38A). Na hasło: „Awaria” dzieci zatrzymują się i stoją bez ruchu.
 A może? … Masażyk wykonujemy na plecach dziecka, później dziecko na plecach Rodzica 😊
„Pożyteczne urządzenia”
„W moim domu mówię wam Ja urządzeń dużo mam. – rysujemy domek na plecach
Gdy do prądu włączę je, Życie lżejsze staje się. – uderzamy dwoma palcami
Już lokówkę podłączyłam Śliczne loki nakręciłam. – rysujemy spirale od góry do dołu
Gdy żelazko się nagrzało, Pięknie bluzkę prasowało – otwartymi dłońmi masujemy plecy
Teraz wodę ja nalewam i w czajniku ją podgrzewam – uderzamy paluszkami po całych plecach
W domu już czyściutko mam, bo odkurzacz sprząta sam – piąstką masujemy plecy
Urządzenia elektryczne, są tak bardzo pożyteczne – rysujemy uśmiechniętą buźkę
Uciekajmy teraz stąd! – paluszkami uderzamy po całych plecach
czy poczułeś mały prąd? – łaskoczemy pod paszką.

Obejrzyjcie prezentację o prądzie (z naszej strony internetowej) i wykonajcie zadania w niej zawarte 😊
Udanej zabawy i nauki😊
A gdy już wykonacie wszystkie zadania i nauczycie się wiele o wodzie – jest dla Was tam też Dyplom rozsądnego przyjaciela energii elektrycznej 😊

Obraz może zawierać: tekstBrak dostępnego opisu zdjęcia.
 

BEZPIECZNIE-Z-PRĄDEM-prezentacja-multimedialna

 Dyplom prąd

Zadanie specjalne nr 9

Zgodnie z ekologiczną misją naszego przedszkola, chcielibyśmy pochylić się tym razem nad tematyką szeroko rozumianej ochrony środowiska 😊
Zadania na dziś, są związane z wodą i jej znaczeniem w życiu człowieka. Mamy to szczęście, że żyjemy w kraju, w którym nikomu jej nie brakuje, co jest niesamowicie ważne w dobie wszechobecnej epidemii, kiedy musimy tak bardzo dbać o naszą higienę. Jednak zawsze należy pamiętać, by jej nie marnować, dlatego na co dzień w przedszkolu przypominamy o zakręcaniu kranów i niezużywaniu wody niepotrzebnie.
Zapraszamy do obejrzenia bardzo ciekawej krótkiej bajki o cyklu hydrologicznym, a potem możecie pokolorować kolorowankę, ułożyć układankę przedstawiającą ten cykl.
https://www.youtube.com/watch
Zachęcamy do poczytania opowiadania o dniu wody i rozmowy z dzieckiem na jego temat, mogą pomóc do tego specjalnie przygotowane pytania.
Wiemy znakomicie, że dzieci najlepiej uczą się przez doświadczenie, dlatego zachęcamy do wykonania kilku eksperymentów z użyciem wody i kilku innych rzeczy, które zapewne znajdziecie w swoim domu. W poniższych linkach znajdziecie filmiki, bądź opisy ułatwiające ich wykonanie:
https://www.youtube.com/watch?v=_mxQFJ6d5-8&t=290s
https://www.youtube.com/watch?v=eYmCHzlZ830
https://www.youtube.com/watch?v=ozVHdF3Ygbk
https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts
https://ekodziecko.com/obieg-wody-w-przyrodzie
Udanej zabawy i nauki😊
A gdy już wykonacie wszystkie zadania i nauczycie się wiele o wodzie – jest dla Was Dyplom Przyjaciela Wody 😊

Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.                                                               Obraz może zawierać: tekst „Dyplom Przyjaciela Wody”                                                              Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Zadanie specjalne nr 8

Hello everyone!
It’s time for special english challenge!

Subject: FRIUTS & VEGETABLES
Revision 

–>https://www.youtube.com/watch?v=S0S1M9bKlYk

–> Przeszukajcie spiżarnię i nazwijcie te warzywa i owoce które znajdziecie.
Pytajcie: “Do you like bananas?”, usłyszycie: I like bananas! (I don’t like bananas) lub: “Yes, I do. (No, I don’t.)”.

–> Obejrzyjcie (lub posłuchajcie) piosenkę “Are you hngry?”
https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0

–> Poćwiczcie mini dialog:
– Are you hungry?
-Yes, I am / No I’m not.

–> Chwila z mądrą bajką? Obejrzyjcie “The very hungry caterpillar” na podstawie książki Erica Carle’a – https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY
(powtarzamy liczby 1-5, nazwy owoców, uczymy się nazw dni tygodnia)

Good luck 😀

Obraz może zawierać: jedzenie

 

Zadanie specjalne nr 7
Dziś zachęcamy do zabawienia się w poszukiwaczy skarbów (może w piratów, może w odkrywców pozostawiamy to Waszej wyobraźni). 😊
Narysujcie mapę swojego mieszkania, z zaznaczonymi punktami na przystanki i rozwiązywanie zadania (propozycje podajemy poniżej – ale oczywiście można je zmieniać 😉 ). Ustalcie miejsce startu i nagrodę za odnalezienie skarbu (może być to wspólna gra w ulubioną planszówkę, ulubiona bajka do przeczytania, czy co tylko chcecie. Dobrze, by było to coś, co dla Waszego dziecka jest atrakcyjne. Sami wiecie najlepiej, co to może być 😊 „Skarb” chowacie w mieszkaniu, a na mapie w miejscu jego ukrycia rysujecie X
Gwarantujemy dobrą zabawę, która w zależności od skomplikowania mapy i zadań, może zająć dzieciaki na naprawdę dosyć długi czas, a jednocześnie niesie wartość dodaną – rozwija kreatywność, umiejętność wchodzenia w role, odczytywania symboli, dążenie do osiągnięcia celu, pokonywanie przeszkód…
Życzymy udanej zabawy!
P.S. Chętnie zobaczymy Wasze zmagania 😉

Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Obraz może zawierać: tekst                               Brak dostępnego opisu zdjęcia.                                  Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Zadanie specjalne nr 6.
Mamy nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie 

1. Domowa gimnastyka
Każdy wie, że ruch to zdrowie. W linkach poniżej kilka propozycji na aktywne spędzenie czasu w domu Jesteśmy bardzo ciekawi, które ćwiczenia podobały Wam się najbardziej A może ktoś ma inną ciekawą propozycję na zajęcia ruchowe i chce się z nami podzielić pomysłem?
https://www.facebook.com/1301580306/videos/10222203460937759/
https://www.facebook.com/watch/?v=509706359622220
https://www.facebook.com/watch/?v=633907737156288

2. „Kącik Małego Kucharza” to propozycja dla małych pomocników kuchennych. Zróbcie wspólnie galaretkę i podzielcie się informacja, czy wyszła i czy smakowała 🙂

3. „Łyk” plastyki
Proponujemy dziś zabawę farbami w stemplowanie. Dziś chciałybyśmy, aby wasze ręce zamieniły się w stempelki. Poniżej kilka propozycji wykonania takich obrazków. Ale pamiętajcie, to są tylko propozycje – my czekamy na wasze prace. Jesteśmy pewni, że zaskoczycie nas kreatywnością 🙂

4. Ćwiczymy paluszki 
Nie zawsze potrzebne są nowoczesne zabawki i pomoce. Poszukajcie w domu rzeczy, by poćwiczyć motorykę małą. Zróbcie korale z makaronu, ponawlekajcie sznurówki do butów, posegregujcie nakrętki od butelek wg kolorów. Czekamy na Wasze pomysły i ich realizacje 🙂

5. Pozwólcie dzieciom, by pobawiły się same (oczywiście pod Waszym czujnym okiem). Umiejętność samodzielnego zagospodarowania czasu jest bardzo ważna 🙂

Obraz może zawierać: kwiat i roślina
Obraz może zawierać: kwiat                                            Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 

Zadania specjalne nr 5
Drodzy Rodzice!
Dziś mamy piątek, przed nami weekend. Spróbujcie wspólnie poczytać bajki. W Przedszkolu, czytamy zawsze po obiedzie, po podwieczorku…
Nasza propozycja jest taka: czytacie bajkę razem z dzieckiem – może dołączą do Was misie i lalki? Wykonajcie rysunki do ulubionej przeczytanej bajki i podzielcie się nimi w komentarzu pod postem 🙂

Czekamy też wciąż na Wasze RYSUNKI DLA BOHATERÓW 

Poza czytaniem bajek, warto pamiętać, że nadchodzi wiosna, więc może sami w domu wykonacie to, co pewnie czynilibyśmy dziś w przedszkolu… A zatem zadania dodatkowe dla chętnych 
1. ZRÓBCIE MARZANNĘ 
Techniki, sposoby i materiały zupełnie dowolne . Jeśli ktoś zrobi, podzielcie się w komentarzach swoimi dziełami .
2. BAJKI I BAJECZKI
Oprócz czytania bajek, możecie zaproponować swoim dzieciom również inną formę słuchania opowieści. Słuchanie, bez obrazu, jest bardzo ważne. Uczy dzieci pozostania w ciszy, skupienia uwagi i koncentracji. Warto od czasu do czasu tego spróbować, choć początkowo może dzieciom być trudno. Teatr Maska przygotował piękne słuchowiska dla dzieci. Można je znaleźć pod tymi linkami:
„Pan Strach”: www.youtube.com/watch?v=5c5ZjOmEW9A
„W duecie”: www.youtube.com/watch?v=i6jSR52Emig
„Dirli”: www.youtube.com/watch?v=0aieMX99GJ8
Na Youtube można znaleźć też masę różnych audiobooków dla dzieci. Polecamy książkę „Ja i moja siostra Klara”, która jest bardzo ładnie przeczytana. Słucha się baaardzo przyjemnie. Może zaproponujecie swoim dzieciom taką formę słuchania opowieści? Choć całość trwa ponad 20 minut, w tym fragmencie są zawarte trzy rozdziały, więc młodszym dzieciom można opowieści puszczać po kawałku.
„Ja i moja siostra Klara”: www.youtube.com/watch?v=grPD8Ko5IJI
3. ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE
Z tej strony można pobrać również różne szlaczki i obrazki do pisania do śladzie: http://bystredziecko.pl/grafomotoryka-rysowanie-po-sladzie/ Jest to ćwiczenie mające przygotować dzieci do nauki pisania liter. Jeśli ktoś chce, można wydrukować i dać te karty pracy dzieciom do uzupełnienia. Pamiętajcie jednak, że w przypadku dzieci w wieku 3-4 lata, równie dobrymi metodami ćwiczenia rączek będą wszelkie ugniatanie plasteliny, lepienie ciasta, zabawy w piasku, pisanie patykiem po piasku itd. Zresztą, pomysły na takie ćwiczenia jeszcze będziemy tu zamieszczać .
Pozdrawiamy i czekamy na Wasze zdjęcia!

Teatr Mask@ zagości w Państwa domach! Zapraszamy do wspólnego słuchania opowiadań przygotowanych w ramach nowego cyklu: Teatr Mask@ w sieci – Słuchowisko dla…

 

YOUTUBE.COM
 
Teatr Mask@ zagości w Państwa domach! Zapraszamy do wspólnego słuchania opowiadań przygotowanych w ramach nowego cyklu: Teatr Mask@ w sieci – Słuchowisko dla…

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej materiały pomocnicze dla rodziców

Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej (1)

 

Wyzwanie na dziś to logopedyczna KOBRA 🐍 🙂 Zachęcamy Rodziców do poczytania czym jest (i dlaczego jest tak ważna) oraz do poćwiczenia z dzieckiem w domu. Powodzenia!

Logopedia+KOBRA

Zadania specjalne nr 4
RYSUNEK DLA BOHATERÓW – KIM ZOSTANĘ W PRZYSZŁOŚCI?
Drodzy Rodzice!
Dzisiejsze zadanie specjalne będzie szczególne. Chciałabym Was zaprosić do akcji „RYSUNEK DLA BOHATERÓW”. Wielu z nas miało możliwość na czas walki z epidemią zostać w domach i przejść na pracę zdalną. Niestety, nie wszyscy mogą to zrobić. Niektórzy bardzo narażają się na kontakt z wirusem, ale wykonują swoje zawody i troszczą się o nasze bezpieczeństwo. W tych dniach warto szczególnie docenić pracę lekarzy, pielęgniarek, policji, straży pożarnej, straży granicznej itp. Ale nie tylko, jest cała masa „cichych bohaterów” – osób, które wykonują swoją pracę pomimo zagrożenia, a my uświadamiamy sobie, jak bardzo ona jest ważna: wszystkie osoby pracujące w sklepach, dostawcy towarów, kierowcy, pracownicy rozmaitych produkcji i cała masa innych, „cichych bohaterów”. Dlatego zapraszam Państwa do dołączenia do akcji „RYSUNEK DLA BOHATERÓW”. Jej pomysłodawcą jest policjant ze Szczecina. Polega ona na tym, że Wasze dzieci wykonują rysunek bohatera – lekarza, pielęgniarki, a może sprzedawczyni z miejscowego sklepu czy dostawcy towaru. Ten rysunek można opublikować na grupie facebookowej: https://www.facebook.com/groups/522736402014015/about/. Można tam znaleźć również zachętę do powieszenia obrazka w oknie Waszego domu. Jeżeli ktoś z Was zechce dołączyć do tej akcji, to przygotujcie obrazek z Waszymi dziećmi, tak jak chcecie – farbami, kredkami, wyklejanką – co Wam podpowie wyobraźnia i załączcie zdjęcia w komentarzach . Ten rysunek może stać się też pretekstem do rozmawiania z Waszymi dziećmi o tym, czym Wy się zajmujecie w swojej pracy, kim oni chcieliby zostać oraz poznaniu różnych zawodów. Jak zwykle załączam propozycję różnych aktywności, które możecie wykorzystać.
Informacja z grupy Rysunek dla bohaterów: Prośba do RODZICÓW, a w szczególności DZIECI! Wykonajcie rysunek związany z pracą osób, które troszczą się o nasze bezpieczeństwo: policjantów, strażaków, ratowników medycznych, lekarzy, pielęgniarek, żołnierzy, funkcjonariuszy SG i innych służb. Narysujecie kolorowe obrazki i przyklejcie je w oknie Waszego domu. Niech to będzie znak, że wspieracie tych, którzy będą teraz szczególnie zaangażowani w walkę z groźnym wirusem. Nie zapominajcie również o cichych bohaterach: pracujących w sklepach, wywożących śmieci, kierowcach autobusów i wielu innych, bez których nasze życie byłoby o wiele cięższe. Z Koleżankami i Kolegami będziemy wypatrywać tych rysunków w waszych oknach.
O akcji: https://szczecin.tvp.pl/…/akcja-rysunek-dla-bohaterow-wyraz…
1. WIERSZYKI:
Wśród zdjęć załączam dwa wierszyki o zawodach do poczytania dzieciom.
2. PROPOZYCJE PIOSENEK Z YOUTUBE:
Bardzo fajna i wpadająca w ucho piosenka o różnych zawodach: https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc
Piosenko-bajka o straży pożarnej: https://www.youtube.com/watch?v=jXF3Wba–Uo
Piosenka o pracy policjanta: https://www.youtube.com/watch?v=8Vo2DYNHeQc
Piosenka o numerze alarmowym: https://www.youtube.com/watch?v=R3Qp8KfJSHw

3. ZAGADKI O ZAWODACH
Zobaczcie, czy wszystkie uda się odgadnąć. Znajdziecie je na tej stronie: http://rodzice.net/news/zagadki-dla-dzieci/zawody.php
4. WSPÓLNA ZABAWA
Zachęcamy do wspólnej zabawy w zawody, które chciałyby wykonywać Wasze dzieci. W sklep, lekarza, strażaka, czy co tylko przyjdzie Wam do głowy . Może ktoś chce się zabawić w kucharza i pomoże w gotowaniu obiadu? Albo zrobi z mamą ciasto? Zaproście dziś dzieci do różnych czynności, które wykonujecie .
Proponujemy też fajną zabawę w Kelnera, która ćwiczy koordynację ruchową. Z kawałka tektury robimy tacę, lub używamy np. plastikowej tacy, jeśli macie taką w kuchni. Kładziemy na niej jakiś przedmiot, np. plastikowy kubek. Dziecko musi go przenieść na tacy, trzymając ją tylko jedną ręką, np. z kuchni do salonu.
W zdjęciach znajdziecie też łatwe do przygotowania inspiracje do zabawy we fryzjera lub kosmetyczkę. Myślę, że spodoba się dziewczynkom, choć i mężczyźni bywają doskonałymi fryzjerami . Przy okazji są to świetne ćwiczenia sprawności manualnych .
5. KOLOROWANKI O ZAWODACH:
Gdyby ktoś chciał dodatkowo wyszukać kolorowankę z wymarzonym zawodem swojej pociechy, to na tej stronie jest ich spory zbiór: https://www.e-kolorowanki.eu/zawody/Pamiętajcie jednak, że żadna kolorowanka nie zastąpi swobodnej ekspresji plastycznej Waszych dzieci .
Jeśli korzystacie z naszych podpowiedzi, podzielcie się tym w komentarzach. Pamiętajcie jednak, że najlepsze pomysły na zabawy mają Wasze dzieci i warto za nimi podążać .
Pozdrawiamy serdecznie!
Materiały i pomysły pochodzą ze stron:
https://www.e-kolorowanki.eu/zawody/
http://rodzice.net/news/zagadki-dla-dzieci/zawody.php
http://wiersze.bfcior.pl/julian-tuwim.php…
oraz facebookowej grupy Bliżej Rodzica: www.facebook.com/groups/242604640022753/
Wiersz „Krzyś jest jeszcze mały…” znalazłam tutaj: http://wiersze.kobieta.pl/…/krzys-chce-zostac-pilotem-pawel… Nie wiem, kto jest autorem.
Anna Kolak-Malec

Brak dostępnego opisu zdjęcia.        
Obraz może zawierać: tekst             Brak dostępnego opisu zdjęcia.         Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba
 

Dziś zachęcamy do przeczytania dzieciom opowiadania na temat sposobów zapobiegania chorobom połączonej z zabawami dla dzieci.

1.„Ja nie choruję!” – rozmowa na temat sposobów zapobiegania chorobom na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania Hanny Łochockiej Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele?
Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele? Hanna Łochocka
Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał chustką babci. No i kichał: apci, apci! Bo ta zima, choć już czas jej iść za morze, psoci nam, jak tylko może. Wciąż się bierze na sposoby, by podrzucić nam choroby. Babcia: Owiń gardło ciepłym szalem i nie wychodź z domu wcale. Wiewiórka: Wbij jajeczka do kubeczka, zmieszaj dobrze, cukru dosyp, dodaj 10 kropli rosy i popijaj to, nie rzadziej niż dwadzieścia razy na dzień. Zajączek: Weź rondelek, Elemelku, zaparz ziółka w tym rondelku. Pij sok z malin i jeżyny, weź pięć proszków aspiryny. Sowa: Ot, masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, chociaż stare. Dzień i noc je miej na nóżkach i czym prędzej wchodź do łóżka. Wzdycha biedny Elemelek: Czy to aby nie za wiele? Aż pewnego dnia wyraźnie poczuł się wróbelek raźniej. Dosyć już się wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Skrzydła w bok i mach ogonem! Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w stronę prawą. I do lasu – frr! A żwawo! Szybko fruwa Elemelek, gubi katar i kaszelek. Schowam chustkę, tę od babci. Nie chcę kichać: apsik, apsik! I skarpetki oddam sowie. Chcę być zdrów! Niech żyje zdrowie!
Rodzic: zadaje dzieciom pytania: Co dolegało Elemelkowi? Co poradziły mu poszczególne postacie? Jak poczuł się, gdy zastosował te wszystkie rady? Co zrobił, by poczuć się zupełnie zdrowo? Dzieci wstają i wykonują ćwiczenia Elemelka : Skrzydła w bok i mach ogonem! (dzieci wyciągają ręce w bok, ruszają miednicą na boki) Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w stronę prawą. I do lasu – frr! A żwawo! (ruszają rękami i przemieszczają się po sali).
2. „Warzywa i owoce” -rysowanie i kolorowanie owoców i warzyw. Przed wykonaniem pracy plastycznej rodzice mówią o tym, że jedzenie owoców i warzyw jest niezbędne do prawidłowego rozwoju – dzięki prawidłowej diecie jesteśmy odporniejsi na choroby.
3.„Ruch to zdrowie”– wykonywanie ćwiczeń ogólnorozwojowych z plastikową butelką.
Dziecko ma plastikową butelkę. Dzieci uderzają w butelkę jedna dłonią. Zatrzymują się i wykonują ćwiczenia: – stojąc w rozkroku, przekładają butelkę między nogami; – unoszą butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołyszą się na boki; – leżą przodem (na brzuchu), nogi wyprostowane, butelkę trzymają oburącz, podnoszą głowę i ręce (nadal trzymając butelkę); – leżą tyłem (na plecach), nogi zgięte w kolanach, między nimi butelka, robią skłon głową i podciągają kolana, dotykając butelką do głowy; – podskakują obunóż z butelką między kolanami; – przeskakują przez butelkę w przód i w tył.

– wyciszenie – dzieci kładą się na butelce (butelka znajduje się pod ich plecami) i turlają się wolno w przód i w tył. tamburyn, plastikowa butelka
3.Zabawa dydaktyczna „Jaki to kolor?”- utrwalenie nazw kolorów podstawowych i zapoznanie z kolorami pochodnymi.Rodzic nazywa kolor a dziecko nazywa przedmioty, znane owoce, warzywa w podanym kolorze.
Rodzic,np. czerwony
Dziecko,np. pomidor, truskawka, wiśnia, czereśnia
Żółty- cytryna, banan…
Zielony- trawa,kapusta…
Niebieski- długopis, kwiaty
Pomarańczowy- pomarańcza, dynia

4.Zabawa z piłką „Pomidor”
Rodzic rzuca do dziecka piłkę podając kolory na które można łapać piłkę na słowo pomidor-zakaz łapania piłki.

5. Rysowanie szlaczków literopodobnych-ćwiczenia graficzne
6. Zabawa dydaktyczna „Czego brakuje?”
Układany 5 zabawek w rzędzie, dziecko zamyka oczy, rodzic chowa 1 zabawkę i pyta czego brakuje. Dziecko odgaduje i zdobywa punkt.

Dziś kilka propozycji na proste doświadczenia do których wykorzystamy składniki, które mamy w domu. Pamiętajmy, że zawsze przed każdym eksperymentem omawiamy z dzieckiem zasady bezpieczeństwa. Miłej zabawy

Obraz może zawierać: tekst          Brak dostępnego opisu zdjęcia.          Brak dostępnego opisu zdjęcia.             Obraz może zawierać: tekst

 
 

Zadania specjalne nr 3

FIGURY GEOMETRYCZNE WOKÓŁ NAS
Drodzy Rodzice!
Zostajemy w kręgu kształtowania kompetencji matematycznych. Tak naprawdę otaczają nas figury geometryczne – są ukryte we wszystkich przedmiotach, które mamy w domu. Nie potrzeba żadnej szczególnej nauki, aby dzieci je poznały. Wystarczy zwracać na nie uwagę i nazywać je podczas zabaw i codziennych czynności. Dzisiaj zamieszczamy propozycje aktywności, które pomogą dzieciom poznać i utrwalić figury geometryczne.
1. PIOSENKA O FIGURACH
https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM
2. WIERSZYK
M. Plata „Pajacyk”
Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?
Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
a na tej głowie trójkątna czapeczka.
Kwadrat to brzuszek.
Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.
Rączki i nogi pajaca – to prostokąciki,
na nich z trójkątów małe buciki.
Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.
3. ZABAWY I AKTYWNOŚCI PLASTYCZNE
Drukujemy lub rysujemy dzieciom na kartkach figury geometryczne – koło, trójkąt, prostokąt, kwadrat. Z takimi konturami możemy już bardzo wiele zrobić. Można układać na tych konturach np. guziki lub nakrętki od butelek. Dzieci utrwalą sobie kształt figur. Można wziąć farby, kredki, klej, cekiny, bibuły, kolorowe papiery i co tylko macie do dyspozycji. Dzieci dowolnie ozdabiają każdą figurę wg własnego pomysłu. Można figurom dorysować śmieszne minki. Popuście wodze fantazji!
Szukamy w całym domu przedmiotów, które mają kształt figur geometrycznych. Liczymy, ile udało nam się znaleźć kół, trójkątów, prostokątów, kwadratów. Których najwięcej? Których najmniej?
Spośród znalezionych w domu przedmiotów wybieramy te, które jesteśmy w stanie odrysować na kartce. Jeśli dysponujecie większym rozmiarem (brystol, papier pakowy, kilka kartek a4 sklejone razem), to możecie wziąć większe przedmioty, jak garnki czy pudełka po butach. Dzieci odrysowują przedmioty na kartkach np. mazakami, tworząc abstrakcyjne, geometryczne wzory. Potem malują figury na różne kolory. Powstaną piękne abstrakcyjne obrazki.
Starsze dzieci mogą spróbować odrysować figury geometryczne, a potem je powycinać. Z wyciętych figur można tworzyć różne obrazki, np. domki, pajace i co tylko Wam wyobraźnia podpowie. Można je potem przykleić na kartce.
Jeśli chcecie możecie sami wyciąć dzieciom trochę figur z papierów kolorowych, aby tworzyły z nich różne obrazki.
4. TANGRAM
Tangram to doskonała układanka logiczna, która rozwija wyobraźnię geometryczną. To naprawdę świetne ćwiczenie umysłu oraz skupienia uwagi i koncentracji. Jest to zbiór klocków w odpowiednich kształtach, z których możemy układać tysiące wzorów. Dodaję pliki do samodzielnego wydruku, jeśliby ktoś chciał (w wersji kolorowej i czarno-białej do pokolorowania przez dzieci) oraz kilka wzorów do układania. Polecamy wydrukować na sztywniejszym papierze, np. technicznym lub podkleić na tekturce. Możecie również skorzystać z gry online w układanie tangramu: http://bobibobi.pl/gra/tangram-dla-dzieci/
5. MASAŻYK – ZGADYWANKA
Rysujemy palcem na plecach dziecku różne figury geometryczne, a dziecko próbuje zgadywać, jaka to figura. Młodsze dzieci warto, aby miały obrazki figur przed oczami.
6. KOLOROWANKI I INNE POMOCE
Stąd możecie pobrać kilka kolorowanek geometrycznych do samodzielnego wydruku: www.bajkidoczytania.pl/nauka-ksztaltow-figur-geometrycznych…. Pamiętajcie jednak, że nic nie zastąpi wyobraźni dzieci i ich indywidualnej ekspresji twórczej 😃.
Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy miłej zabawy z figurami geometrycznymi .
Zabawy, materiały i zdjęcia pochodzą ze stron:
www.bajkidoczytania.pl/nauka-ksztaltow-figur-geometrycznych…
https://blizejprzedszkola.pl/album-5212,scenariusz-zajec-ot…#
mama-filipka.blogspot.com/…/prace-plastyczne-gasienica-pszc…
http://bawimy-sie.blogspot.com/…/zabawki-w-podrozy-tangram.…
https://przedszkolankowo.pl/…/01/31/figury-geometryczne-gry/
oraz z pozycji książkowej K. Dulewicz „Kid’s art. Program kreatywnej edukacji plastycznej”.
Anna Kolak

Brak dostępnego opisu zdjęcia.
Brak dostępnego opisu zdjęcia.           Brak dostępnego opisu zdjęcia.               Brak dostępnego opisu zdjęcia.

                                           

 

Zabawy w domu z dziećmi.
Drodzy Rodzice często jest tak, że dorośli nie wiedzą, jak można bawić się w domu z dzieckiem, co można z nim robić, jakich bodźców mu dostarczyć, by było zainteresowane, nie nudziło się zbyt szybko. Istnieje wiele form aktywności, które można z powodzeniem stosować w domu, będąc z dzieckiem. Można bawić się z nim, tworzyć prace plastyczne, przygotowywać proste formy teatralne.
Plastyka
Do tworzenia prac plastycznych nie trzeba wiele materiałów, wystarczy to, czym dysponujemy w domu – rolki po papierze toaletowym, kubeczki po jogurtach, sznurek, guziki, makaron, włóczka, słoiki, pudełka po chusteczkach higienicznych, stare gazety i wiele innych przedmiotów codziennego użytku, których na pewno w każdym domu jest bardzo wiele. Możemy też wykorzystać artykuły spożywcze – różne ziarna, sól, mąkę. Jeśli do tego mamy w domu materiały plastyczne takie jak papier kolorowy, gąbkę plastyczną, ruchome oczka do przyklejania, tekturę falistą, krepinę, farby, plastelinę, brokat, klej i wiele innych, gwarantowane mamy dobre efekty naszej pracy z dzieckiem na długi czas.
Jak zrobić masę solną ?
Jednym z podstawowych materiałów ułatwiających pracę w domu jest masa solna, która przyda się do lepienia i tworzenia różnych przestrzennych kompozycji. Masa solna po wytworzeniu jest miękka i plastyczna, tak, że pozwala na lepienie różnych kształtów. Po wyschnięciu jest twarda, można pomalować ją farbami. W ten sposób powstają ciekawe prace, które można z dzieckiem często tworzyć, gdyż nie wymagają ani wiele nakładu pracy ani zbyt trudnych i niedostępnych materiałów.
Do przygotowania masy solnej potrzeba:
1 szklankę soli,
1 szklankę mąki
pół szklanki wody
Proporcje można zwiększać, jeśli chcemy robić więcej przedmiotów. Mąkę i sól wsypujemy do miski, powoli dodajemy wodę wszystko dokładnie mieszając aż powstanie jednolita konsystencja. Do masy solnej można dodawać różne kolory farb. Po ulepieniu przedmiotu i po jego wyschnięciu można także go pomalować zwykłymi farbami plakatowymi. Aby wysuszyć prace z masy solnej można pozostawić je do samodzielnego wyschnięcia, ale można także wstawić do piekarnika. Wtedy potrwa to krócej.
Dzieci bardzo lubią tworzyć z masy solnej, dlatego też można lepić wszystko, na co tylko przyjdzie nam ochota. Masą solną można także oblepić np. słoik – powstanie dzięki temu ciekawy wazonik, który dziecko może potem samodzielnie ozdobić, np. koralikami, makaronem, słomkami pociętymi na kawałki, małymi guziczkami.
Jak wykorzystać przedmioty dostępne w domu?
Pudełka po jogurcie, po maśle, papier do pakowania prezentów, kolorowe wstążki, ozdoby do kwiatów – to wszystko możemy wykorzystać do zrobienia wielu ciekawych prac z naszym dzieckiem.
Pudełko po margarynie z wieczkiem można pięknie oblepić kolorowych papierem do pakowania prezentów, dołożyć elementy zrobione ze wstążeczki, posypać brokatem, a błyskawicznie powstanie pudełko na skarby naszego dziecka.
Opakowania po jogurcie mogą posłużyć jako elementy ekologicznego robota, tułów można zrobić z butelki po wodzie, jako ręce i nogi posłużą właśnie wyżej wspomniane pudełka. Oczy można zrobić z niepotrzebnych guzików, włosy z kolorowej bibuły.

Gry i zabawy
Oprócz wykonywania prac manualnych z dzieckiem w domu można bawić się w wiele zabaw, gier. Jedną z nich jest zabawa, w której dwie osoby biorące w niej udział zamieniają się rolami. Mama na chwilę staje się córką, córka mamą. Mama zaczyna pokazywać, jak się bawi, bierze zabawki, ubiera lalki i misie, gotuje im obiad, zabiera na spacer itd. Córka do zabawy używa prawdziwych garnków, fartuszka, kosmetyków – udaje mamę. Jeśli w zabawie bierze udział chłopiec, także trzeba wczuć się w jego rolę, wziąć jego prawdziwe zabawki, zbudować garaż z klocków. Zabawa ta jest o tyle ciekawa, że nigdy nie zabraknie na nią pomysłów, ponieważ każdego dnia można odtworzyć zupełnie nową, inną sytuację z życia.

Z dziećmi można także bawić się w różne gry sportowe. Nie potrzeba do tego żadnych profesjonalnych akcesoriów. Wystarczy kilka pomysłów. Oto kilka propozycji:

Rzut do celu
W niedalekiej od nas odległości stawiamy pojemnik – może to być zwykłe pudełko po butach – rzucamy na zmianę do celu zgniecionymi kartkami papieru lub starej gazety. „Kulki” można najpierw pokolorować różnymi kolorami farby, by potem łatwiej policzyć punkty.
Zgadnij, co to
To bardzo prosta zabawa, do której potrzebne nam będą przedmioty codziennego użytku i szalik, by zawiązać oczy. Zawiązujemy dziecku oczy i podajemy po kolei przedmioty, by odgadło ich nazwę. Możemy zacząć od najprostszych a potem sięgać po coraz trudniejsze.
Gra w klasy
Na dużym arkuszu szarego papieru rysujemy „klasę”, pokazujemy, w jaki sposób będziemy po niej przeskakiwać. Potem rzucamy zwykłą kostką do gry, by policzyć swoje kroki. Zabawę można uatrakcyjnić tym, że na każdym polu jest do wykonania jakieś zadanie.

Czas spędzony w domu z dzieckiem można wypełnić wieloma zabawami i zajęciami. Nie trzeba do nich wielu pomysłów, wystarczy nieco twórczej inwencji, a zadania dla dziecka okażą się bardzo atrakcyjne i ciekawe.

Drodzy rodzice Małpka Moli, która bawi się z naszymi dziećmi na zajęciach języka angielskiego zachęca Was do wspólnej zabawy i śpiewania 😁😍Dziś proponuje piosenkę Hello. W kolejnych dnia kolejne niespodzianki dla naszych dzieci od Małpki Moli, która tęskni za dziećmi 🐒🐵🐒

More great Super Simple videos in the Super Simple App for iOS ► http://apple.co/2nW5hPd Start off your lesson with „Hello!”, a fun and energetic song to tal…

 

YOUTUBE.COM
 
More great Super Simple videos in the Super Simple App for iOS ► http://apple.co/2nW5hPd Start off your lesson with „Hello!”, a fun and energetic song to tal…

LOGOPEDIA
Na dziś trochę zabaw rozwijających słuch fonematyczny 👂 (w wersji dla 3-latków – zwierzątka, dla 4-latków – rymy, dla 5-latków słowa zaczynające się na tę samą głoskę) 😊

Brak dostępnego opisu zdjęcia.                            Obraz może zawierać: rysunek i tekst            Obraz może zawierać: rysunek i tekst
Materiały pochodzą z serwisu printoteka.pl oraz książki Alicji Maurer „Dźwięki mowy”

Zadania specjalne nr 2

GIMNASTYKA CIAŁA I UMYSŁU
Drodzy Rodzice!
Dziś nowe propozycje na zabawy i aktywności razem z Waszymi dziećmi . Jeżeli ktoś korzysta z tych propozycji, podzielcie się tym w komentarzach. Pamiętajcie jednak, że umieszczane tu zadania są dobrowolne i tylko dla chętnych, a najlepszą kopalnią pomysłów na zabawy są Wasze dzieci.
1. W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH
Nie tylko higiena, ale również aktywność fizyczna jest bardzo ważna w ochronie przed chorobami. Każdego dnia w przedszkolu wykonujemy rozmaite ćwiczenia fizyczne. Może w domu też poćwiczycie razem z dziećmi? Załączam bardzo fajne narzędzie – koło fortuny, które wylosuje Wam ćwiczenia do wykonania. Myślę, że dzieciom taka forma zabawy może się spodobać .
Losowanie ćwiczeń gimnastycznych: https://damianrudnik.com/wychowanie-fizyczne-w-domu-zagra…/…
2. PIOSENKI Z RUCHEM I POKAZYWANIEM
Często słyszymy od Was, że dzieci śpiewają w domu piosenki, których nauczyły się w przedszkolu. Załączam zatem ulubione utwory naszych dzieci – te, które sprawiały im największą frajdę. Każda z tych piosenek jest wzbogacona o pokazywanie lub jakiś ruch – może dzieci Was nauczą, jak się do nich bawimy w przedszkolu? 
1. A ram zam zam – pewnie doskonale znacie . Dzieci uwielbiają, a jest to dla nich doskonałe ćwiczenie dla sprawności rąk i powtarzaniu sekwencji. https://www.youtube.com/watch?v=HwoXD_RVETg
2. Budujemy ciszę – magiczna piosenka, która pomoże Waszym dzieciom na chwilę się wyciszyć. Możecie jej użyć np. przed czytaniem bajki lub położeniem się wieczorem do łóżka. Dzieci na pewno chętnie nauczą Was, jak do niej pokazujemy. https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM
3. ĆWICZYMY UMYSŁ
Wczoraj było sporo propozycji na prace plastyczne i wierszyki, więc dziś może jakieś zadania matematyczne? Ćwiczenie umiejętności liczenia, kształtowanie wyobraźni przestrzennej i geometrycznej.
Jeśli dzieciom znudziły się już klocki, to wystarczy… pudełko zapałek . Załączam zdjęcia różnych figur, które można układać z zapałek. To genialne zadanie dla dzieci, jeśli chodzi o kształtowanie kompetencji matematycznych.
Motyl – załączam motyla do wydrukowania, ale z powodzeniem można narysować samemu na kartce proste kontury motyla i małe kółeczka w środku skrzydeł. Do zabawy można wziąć małe guziki, jakieś małe koraliki lub pompony, ewentualnie plastelinę. W każdym kółeczku układamy guziki lub wyklejamy je kawałkami plasteliny – najpierw na jednym skrzydle. Dziecko próbuje odwzorować to samo na drugim skrzydełku. Wzory można zmieniać, aż dzieciom się znudzi . Na koniec zabawy można motyla pomalować, np. za pomocą palca moczonego w farbie.
Klamerki do bielizny – jak najbardziej można użyć je do zabawy. Wystarczy przygotować kartki, najlepiej z grubszego papieru, np. bloku technicznego i napisać na nich cyfry od 1 do 10. Dzieci na każdej kartce przypinają tyle klamerek, ile wskazuje cyfra. Można je również dobierać kolorami. To nie tylko ćwiczenie matematyczne, ale i trening rączek.
Sortowanie nakrętek – wielu z Was zbierało nakrętki od butelek. Wykorzystajcie je do zabawy! Można je sortować kolorami, porównywać, których jest więcej, a których mniej, układać z nich różne wzory, które dziecko musi powtórzyć. Można z nich układać cyfry i litery.
Jeśli ktoś by chciał, to stąd można pobrać ćwiczenia do pisania cyfr po śladzie: http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-cyferek-dla-dzieci-s…/

Pomysły, zabawy i zdjęcia pochodzą ze stron:
https://dziecisawazne.pl/sensoryczna-matematyka/
https://dzieciakiwdomu.pl/…/jak-kreatywnie-wykorzystac-plas…
https://eduzabawy.com/…/…/plansze-matematyczne-z-klamerkami/
https://damianrudnik.com/wychowanie-fizyczne-w-domu-zagra…/…
https://mojedziecikreatywnie.pl
http://bystredziecko.pl/nauka-pisania-cyferek-dla-dzieci-s…/

LOGOPEDIA
Drodzy Rodzice, w wolnym czasie pamiętajcie o gimnastyce buzi i języka 👄👅oraz utrwalaniu ćwiczonych na zajęciach głosek w domu  Zachęcamy do korzystania z zasobów serwisu https://www.mimowa.pl/ (obecnie wszystkie są bezpłatnie dostępne po zalogowaniu). Miłej zabawy!

Rodzice, zachęcamy do korzystania z następujących portali:

https://www.lulek.tv/

Można się tu nauczyć liczyć, czytać, pisać, określać nazwy miesięcy czy poznawać godziny na zegarze. Pokazujemy dzieciom nuty, pomagamy zapamiętać numery alarmowe, czy pierwsze słowa w języku angielskim. Zachęcamy do czytania książek, rysowania na kartce, śpiewania. Przekonujemy, że warto myć zęby, a mycie głowy wcale nie jest takie straszne.

https://ciufcia.pl/

 Strona zawiera darmowe gry flash dla dzieci w wieku od 4-6 lat.

http://www.buliba.pl

Wartościowe, edukacyjne gry dla dzieci.

http://www.dziecionline.pl

Gry i zabawy edukacyjne z różnych przedmiotów.

http://www.dla-dzieci.com.pl

Strona adresowana do dzieci, rodziców i nauczycieli, zawiera łamigłówki, kolorowanki, gry edukacyjne.

http://www.domowyprzedszkolak.pl/ 

To bogata baza materiałów dla nauczycieli i rodziców, które pomogą w zorganizowaniu zajęć w przedszkolu, szkole czy domu.

http://www.opiekun.pl/strony-dla-dzieci.php

Dziecięce gry i zabawy

 

Zadania specjalne nr 1

WIRUSOM SIĘ NIE DAMY
Drodzy Rodzice! Dziś chcemy zaproponować Wam różne materiały i aktywności, które mogą Wam pomóc w zachęcaniu Waszych pociech do częstego i dokładnego mycia rąk. Wszyscy dobrze wiemy, jak ważne jest teraz dbanie o higienę, ale dzieci często o tym zapominają lub myją ręce byle jak. Na pewno często teraz o tym rozmawiacie, więc mamy nadzieję, że zaproponowane przez nas bajki, zabawy czy piosenki mogą się Wam przydać.
Zachęcamy, aby rozmawiać z dziećmi o tym, co się teraz dzieje w związku z epidemią. Dzieciom z pewnością trudno jest zrozumieć obecną sytuację: dlaczego nie chodzimy do przedszkola, rzadziej wychodzimy z domu, nie odwiedzamy dziadków. Warto z nimi o tym rozmawiać i wyjaśniać, czym są wirusy i dlaczego się przed nimi bronimy. Dzieci, choć nie wszystko rozumieją, odczuwają również lęk i niepokój. Docierają do nich różne komunikaty: z rozmów, telewizji, wiadomości. Warto o tym rozmawiać i oswajać ich z tym tematem, żeby zmniejszać ich lęk i niepewność. Polecam artykuł o tym, jak mówić dzieciom o koronawirusie: https://parenting.pl/koronawirus-zamkniete-szkoly-i-przedsz….

Na pewno najlepszą metodą na poradzenie sobie z tą sytuacją będzie Wasz wspólnie spędzony czas . Poniżej zamieszczamy kilka pomysłów na zabawy.

1. MYCIE RĄK
Załączamy grafikę wraz z krótkim wierszykiem, która może być pomocna do dbania o czyste ręce. Dzieciom zawsze spieszy się do zabawy, więc często myją ręce zbyt krótko i niedokładnie. Aby im pomóc, możecie nauczyć się wierszyka (np. „Sio zarazki”), który będziecie mówić w trakcie czynności. Możecie też zaśpiewać piosenkę, np. 2 razy „Wlazł kotek na płotek”. Polecamy również bajki i piosenki, które znajdziecie na youtube:
Fasolki: Mydło lubi zabawę: https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M
Bajubaju.tv: Higiena: https://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A
Krótka bajka o myciu rąk: https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI

2. WIRUSY
Zachęcamy do rozmowy o wirusach – czym są, jak się przed nimi bronić, czym jest koronawirus. Świetnym pretekstem do rozmowy może być wspólne czytanie wierszyków, np. Jan Brzechwa „Katar”. Bardzo też zachęcam do pobrania i wydrukowania bajki dla dzieci o koronawirusie – pomoże Wam ona porozmawiać z dziećmi na ten temat ich językiem, dowiedzieć się, co czują w związku z tą sytuacją oraz oswoić się z myślą o chorobie. Możecie ją pobrać za darmo tutaj: https://660919d3-b85b-43c3-a3ad-3de6a9d37099.filesusr.com/…

3. ZABAWY PLASTYCZNE
Przy okazji rozmów o myciu rąk i przenoszeniu przez nie wirusów, możecie wspólnie z dziećmi użyć swoich rąk do tworzenia arcydzieł . Malowanie rękami, odbijanie ich to świetna zabawa i bardzo dobre ćwiczenie dla Waszych dzieci – wspiera ich wyobraźnię, sprawność manualną oraz angażuje zmysły. Na zdjęciach załączam różne pomysły na zabawy .

4. ZABAWY Z WODĄ
Woda jest niezastąpiona w utrzymaniu właściwej higieny. Dlatego przy okazji rozmów na ten temat możecie wprowadzić różne zabawy i eksperymenty właśnie przy użyciu wody. Nawet najprostsze czynności mogą być dla dzieci ciekawe i rozwijające.
Przelewanie z miski do miski – można użyć dwóch naczyń, z których jedno wypełniamy wodą. Za pomocą kubka lub chochli dziecko musi przelać wodę z jednego do drugiego. Ćwiczymy wówczas sprawność motoryczną. Rodzeństwo może urządzić zawody – kto szybciej przeleje.
Uwaga: może się nachlapać 
Co pływa, co tonie – do miski z wodą wrzucamy różne przedmioty, np. metalowy klucz, piórko, guzik, kora drzewa, drewniany patyczek, liść, gąbka. Sprawdzamy, co będzie pływać, a co tonąć i próbujemy zgadnąć, dlaczego.
Rozpuści się, czy nie – do szklanek z wodą wsypujemy różne rzeczy i zgadujemy, co się rozpuści, a co nie, np. sól, cukier, kakao, kasza manna, kawa, ryż, olej itp.
Wędrująca woda – eksperyment: https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44
Butelka sensoryczna – do przezroczystej butelki wsypujemy trochę brokatu oraz cekiny, koraliki, guziki, małe pomponiki. Następnie wlewamy wodę i jeśli ktoś ma, można dodać trochę gliceryny (ale nie jest konieczna). Po zakręceniu mamy własnej roboty sensoryczne butelki https://www.madrybobas.pl/…/diy-dla-dzieci-butelki-sensoryc…

Pamiętajcie, że powyższe propozycje są zupełnie dobrowolne i tylko dla chętnych, a najlepsze pomysły na zabawy mają Wasze dzieci . Jednak jeśli ktoś postanowi coś wykorzystać, to podzielcie się efektami swojej pracy – zapraszam do  zachowania prac Waszych dzieci, żebyśmy mogli je obejrzeć po powrocie do przedszkola .
Pozdrawiamy serdecznie 

Pomysły na zabawy pochodzą ze stron:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/06/teczowe-dlonie/
http://crayonka.blogspot.com/2011/
https://kobieta.gazeta.pl/…/1,155242,17261907,dzien-babci-d…
https://www.mamawdomu.pl/2013/…/motyl-odbijany-z-raczek.html
https://www.mamawdomu.pl/…/10-eksperymentow-z-woda-ktore-mo…
https://www.babyboom.pl/…/szkolny-p…/10-eksperymentow-z-woda

Brak dostępnego opisu zdjęcia.Obraz może zawierać: tekst „SIO ZARAZKI Sio zarazki Sio zarazki z moich dłoni! Zaraz mydło was przegoni. Mycia rączek znam zalety tuż po wyjściu z toalety. Przed jedzeniem również sam ręce wkładam wprost pod kran, by obiadek smaczny był i bym zawsze w zdrowiu żył.”              Obraz może zawierać: tekst                                    Brak dostępnego opisu zdjęcia.

 Rada Rodziców

W dniu 03.03.2020 (wtorek) o godzinie 17.15 odbędzie się zebranie Rady Rodziców Przedszkola nr 413 podsumowujące pracę w I półroczu w roku szkolnym 2019/2020 oraz sprawy bieżące.              Prosimy o przybycie wszystkich przedstawicieli rady.

Szanowni Państwo

Zapraszamy na zebrania podsumowujące I półrocze, które odbędą się w naszym przedszkolu dnia 06.02.2020r. (czwartek) w godzinach:

Grupa I -17.00

Grupa II – 17.00

Grupa III – 17.15

Grupa IV – 17.15

 

Szanowni Państwo

Zapraszamy na zebrania podsumowujące I semestr, które odbędą się w naszym przedszkolu dnia 13.02.2019r. (środa) w godzinach:

Grupa I -17.00

Grupa II – 17.30

Grupa III – 17.00

Grupa IV – 17.00

 

 

Drodzy Rodzice

Informujemy, że zebranie rodziców dla poszczególnych grup odbędzie się dnia 22.05.2018r. w godzinach:

I grupa: 17.30

II grupa: 18.00

III grupa: 17.30

IV grupa: 17:00

 

Szanowni Państwo zmiana terminu zebrania

Rada Rodziców

W związku z nałożeniem terminu zebrań w szkole, na prośbę rodziców zebranie Rady Rodziców Przedszkola nr 413 odbędzie się dnia 07.03.2018 (środa) o godz. 17.30. Tematem zebrania będzie podsumowanie pracy  I-półrocza w roku szkolnym 2017/2018.
Za zaistniałą zmianę przepraszamy.